GHALA    +31 (0)55 368 95 77    Ma-Vr: 8:30 - 17:00

RadboudUMC

Apotheek Radboudumc Nijmegen

Apotheek Radboudumc Nijmegen

De hoofdentree van het Radboudumc aan het Geert Grooteplein Zuid te Nijmegen is volledig gerenoveerd. Ook de 24-uurs ziekenhuisapotheek is geheel vernieuwd en voorzien van 69 lockers om 24/7 medicatie op te kunnen halen. De lockers voor de klanten zijn gesitueerd aan de hoofdader die het ziekenhuis inleidt.

Kasten: houten lockerwand met 69 lockers in diverse afmetingen. Geplaatst in een door de interieurbouwer gerealiseerde nis. Boven de lockers is een ruimte gerealiseerd voor het wegwerken van de techniek en de mechanische noodontgrendeling. Deuren aan zowel de apotheek- als klantzijde. Aan de klantzijde is een bedieningsterminal met QR-code scanner geplaatst. Bediening van de lockers aan apotheekzijde door middel van een ZEBRA handscanner.

Afwerking: aan de apotheekzijde zijn de lockers en afwerking rondom de lockers geheel in eiken uitgevoerd. Voor een luxe uitstraling zijn aan de klantzijde de lockers en de afwerking daarvan uitgevoerd in HPL Brushed Bronze.

Sluitsysteem: Blinkaspace Elektronisch Sluitsysteem. In de deur zijn in iedere locker 2 elektronische sloten aangebracht, in zowel de voor- als achterzijde.

Software: Blinkaspace Locker Management Software, Blinkaspace Apotheek Software Module, Koppeling naar LOXIS AIS ZEBRA scanner voorzien van software om pakketjes te scannen die in de locker geplaatst moeten worden. Speciale ontwikkeling in de Locker Management Software: het separaat aan kunnen sturen van de deur aan zowel de apotheek- als klantzijde.

Installatiesoftware: On-Premises.

Locatie: Radboud Apotheek bij de hoofdingang.

RadboudUMCRadboudUMCRadboudUMC

Werking apotheekzijde

  • De apotheek medewerker scant met de Zebra handscanner de barcode op het pakketje.
  • De apotheek medewerker maakt op het scherm van de handscanner een keuze voor een vrije locker met het gewenste formaat. Het bijbehorende deurtje zal openen.
  • Het pakket wordt geplaatst.
  • Na sluiten van het deurtje zal de klant door middel van een e-mail automatisch op de hoogte gebracht worden dat het pakketje klaar ligt.
  • Het gehele proces is ingericht om te voorkomen dat een verkeerd recept uitgegeven kan worden.

Werking klantzijde

  • De klant ontvangt een e-mail met een QR-code en het nummer van de locker.
  • Door de QR-code bij de QR-code scanner aan te bieden gaat de juiste locker open.

Extra’s in deze software

  • Na het ophalen door de klant krijgt de apotheek een melding daarvan via LMS.
  • De apotheek krijgt ook bericht als het pakket te lang in de locker ligt.
  • Door middel van handheld is het mogelijk om het te lang in de locker liggende pakket uit te nemen en elders in de apotheek op te bergen. Daarna ontvangt de klant daar een bericht van.
  • Er is altijd zicht op de locatie van het pakket.

RadboudUMCRadboudUMCRadboudUMC

Wilt u meer informatie of een afspraak maken met een van onze specialisten? Neem dan contact met ons op. 

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy